Vår galna granne - Del 4

Okej... Jag kan inte säga att jag var beredd på att få en fortsättning på den här följetongen så snart, men ibland har man tur. Ni har väl läst om min galna granne, som bland annat släpade upp en stor soffa för trapphuset? Om ni har missat de tidigare delarna hittar ni dem här: Del 1, Del 2 & Del 3. Särskilt den första delen är viktig för den här delen.
 
Om ni mot förmodan inte vill läsa Del 1 i alla fall så får jag sammanfatta: Jag var på väg hemifrån och såg grannen stå längst ner i trapphuset och dra upp en stor soffa för trappan. Helt själv. När jag (tillsammans med Robin och hans kompis Ville) sen kom tillbaka hade han fått av sig alla kläder utom kalsongerna som satt långt ner på rumpan och stod högst uppe i trapphuset och puttade in soffan i sin lägenhet.
 
Några dagar senare, när jag tillsammans med samma personer gick upp i trapphuset stod samma soffa som grannen släpat upp nu i trapphuset. På soffan satt en lapp.
 
Det står alltså: "Tar ner den imorron före 12.00. Förlåt besväret. G. Asklund (idioten som tog upp den)". Och sagt som det var sant var den borta dagen efter. Nu till min fråga: Fick inte soffan plats i lägenheten? Var den inte snygg nog? Eller vad var det annars som var fel? Och HUR kollar man i såna fall inte upp om den får plats eller om man tycker om den tillräckligt mycket INNAN man släpar upp den för typ tusen trappor, HELT SJÄLV?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0