Första dagen som Loggare

Idag jobbade jag min första dag på Zodiak Media som loggare för programmet Mot alla odds. Hittills känns det som att det kommer att bli ett väldigt roligt jobb, och jag kommer nog att lära mig massor.
 
 
Det var jag och en annan kille som började idag, och vi fick börja med att kolla på första avsnittet av förra säsongen. Det var riktigt bra. Hade önskat att jag hade sett det när det sändes. Efter det fick vi lära oss hur vi skulle tanka in material och hur vi skulle logga, och fick lära oss hur man ska tänka när man loggar, osv. Tyvärr hann inte jag börja logga på riktigt, eftersom jag fick i uppgift att ladda in materialet först så att den andra killen kunde börja logga. Men imorgon kommer jag få börja kolla igenom materialet och logga det.
 
Loggning går ut på att man tittar på inspelat material och döper klippen, skriver vad det är för typ av klipp samt skriver upp vad som händer i klippet och vad folk säger. Detta sparar man sedan ner så att de som ska klippa sedan lättare kan hitta vad de vill ha med.
 
Dagen blev inte så lång, eftersom jag var tvungen att gå tidigare för att jag och älskling skulle på visning av en lägenhet. Lägenheten var för övrigt nästintill perfekt. Det enda som inte var perfekt var hyran och badrummet, men såna saker kan man ju bortse ifrån. Vi tackade ja och så får vi väl se imorgon hur vi ligger till. Hoppas hoppas!
 
Nu ska jag fixa lite med bilderna som jag redigerade igår (fler från Kolmården) och lägga dem i ett inlägg. Vi får se om de kommer upp ikväll eller imorgon. Annars, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0