Long time...

Det var länge sen jag skrev här. Som vanligt... Det bnlir liksom inte av riktigt. Man har livet att tänka på. Nu är i alla fall praktiken slut, jag har tagit examen (nästan, har fortfarande C-uppsatsen kvar att göra klart...) och har i princip sommarlov. Eller "sommarlov". Jag är för närvarande författare. Jag har ju skrivit på min bok nu i flera år till och från. Började skriva när jag var typ sjutton, sen började jag på högskolan och hade ingen tid till att skriva, sen slutade hårddisken som boken låg på att fungera och jag fick inte tillbaka min bok förrän för cirka ett år sen då min night in shining armour kom och räddade mig (min älskade IT-nörd till pojkvän lyckades ju fixa tillbaka alla filer på den gamla trasiga hårddisken). Sen dess har jag skrivit när jag har haft tid och lust, men nu när jag inte har ett jobb under sommaren har jag bestämt mig för att satsa på boken. Så just nu sitter jag och skriver. Känns bra att äntligen få tid till det jag verkligen vill göra.

Annars då... Känns askonstigt att ha slutat skolan. Tre år har gått så jävla snabbt, om man jämför med gymnasiet. Och jag kommer att sakna min klass massor! Såklart kommer man fortfarande träffa de man verkligen vill träffa, men inte lika mycket och på samma sätt som förut. Och det känns också askonstigt att praktiken är över. Precis när jag hade börjat trivas och lära känna folk på MTG så ska man sluta liksom. Men men, det är väl så livet funkar helt enkelt...

För övrigt har vi också kommit på förstaplats på en lägenhet nu, men vi kanske inte kan få den i alla fall eftersom jag för närvarande inte har någon inkomst. Så jävla surt. Det är liksom inflyttning i november, och då vet jag ju att jag kommer ha ett jobb, men vi ska egentligen skriva kontrakt typ nu, och då har inte vi den inkomsten som krävs. Vi har snackat massa fram och tillbaka med hyresvärden och så, och det de kanske kan göra är att senarelägga kontraktsskrivningen. Men just nu vet vi ingenting typ. Väntar på svar... Hoppas verkligen att vi kan göra det för det vore så himla perfekt om vi fick den lägenheten.

Aja, som vanligt när jag inte skrivit på länge blir det värsta långa texten, men nu får det vara nog! Kommer nog att lägga upp lite fler bilder på kändisar jag har intervjuat och så sen (från praktiken alltså) nån gång, men inte just nu. Måste ju fortsätta skriva på min bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0