Let the detox begin

Idag har jag börjat med en detox. Bestämde mig för några veckor sen för att jag skulle göra det. Har detoxat en gång innan, och då tog jag bort allt socker, alla kolhydrater, laktosprodukter och annat i en vecka. Jag fick alltså fortfarande äta mat, men inte så himla mycket. Nu ska jag göra en lite "hårdare" detox som kommer att vara i tre veckor. Nu första veckan ska jag dricka proteinshakes 3 gånger om dagen och äta grönsaker eller bär 2-3 gånger om dagen. Dessutom ska jag dricka massa vatten och te och gå ut och gå cirka 45 minuter varje dag. Nästa vecka får jag börja äta lite kyckling, ägg och bulgur/råris, och veckan efter det får jag äta lite mer. När jag är klar med detoxen sen får jag självklart äta vad jag vill, men tanken är att jag inte ska vara lika sugen på godis/onyttig mat som jag var innan.


Anledningen till att jag gör detta är att jag känner att mitt sötsug tar över ibland. Jag är alltid sugen på någonting gott i princip, och äter mig alldeles för mätt ibland. Dessutom har jag gått upp ganska mycket under en längre tid, och hoppas att jag kan gå ner några kilo under detoxen också.

Jag har redan börjat dagen med massa te och den första proteinshaken. Den var inte jättegod, men den gick ju ner och det var inte hemskt. Haha. Snart ska jag äta lite bär och så tror jag. Senare tänkte jag gå ut och ta en liten promenad. Det dumma just nu är bara att jag börjar bli sjuk... Jag har ont i halsen och gommen, vilket brukar leda till förkylning. Men jag stannar hemma idag och försöker kurera mig så gott det går, vore ju inte jätteroligt att bli sjuk nu faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0