Dagens sämsta

Idag har jag jobbat C-uppsats med Jessica L. Johanna T var också med. Vi hann inte med så mycket, men vi var på Kungliga Biblioteket och hann beställa alla nummer av King och Solo som vi ska gå igenom och räkna några bilder i dem. Men mesta delen av dagen har vi suttit på Waynes Coffee eftersom det blev en del väntetid, och det hände en sak där som var så sjuk...

Vi satt och fikade och fixade lite med C-uppsatsen när två tjejer i femtonårsåldern kom in och beställde. Den ena tjejen tog en wrap och de satte sig en bit ifrån oss och började äta. Så tar tjejen typ en eller två tuggor av wrapen och sen kallar hon dit servitrisen och ber henne att vaska wrapen. Vi blev helt chockade och uppenbarligen servitrisen också. Hon frågar snällt om det var någonting fel med wrapen och om tjejen vill att de ska göra en ny, men hon fortsätter bara att upprepa att hon vill att de ska vaska den. Den andra tjejen sitter och asflabbar samtidigt som hennes kompis beter sig som en extrem jubelidiot. När servitrisen fortfarande inte riktigt förstår vad fan tjejen vill så går hon därifrån, och då ställer sig tjejen upp och dansar ut ur cafét samtidigt som hon sjunger: "Jag traskar, jag traskar, jag traskar..."

Jag, Jessica och Johanna satt i chocktillstånd i ungefär tjugo minuter. Asså, det här var mitt på kungsgatan, där folk ligger på trottoaren och sover för att de inte har ett eget hem. Jag mår så dåligt när jag ser såna hemska människor som bara skryter med sina pengar och förstör för andra. Har de inget bättre för sig eller? Usch säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0