Mitt 2011 - i bilder

År 2011 var ett väldigt bra och händelserikt år för min del, för det mesta i alla fall. Många bra saker har hänt i mitt liv, stora förändringar. Men också en del hemska saker. Här får ni en liten sammanfattning av de viktigaste högpunkterna av mitt år.

Januari






Jag och min familj åkte till Gran Canaria för att hälsa på vår moster och våra kusiner. Vi hängde massor på stranden och det var så sjukt härligt att komma bort från kylan i Sverige för lite sol och bad och restaurangmat.




Jag, Andreas och Amina gjorde sjukt roliga filmer i skolan. Den här är min favorit.

I övrigt hände inte så jättemycket mer i Januari. Jag bodde fortfarande hemma, jobbade på i skolan och tog det ganska lugnt.

Februari




Började min inflyttning i min syrras gamla lägenhet i Gröndal. Blev överlycklig när jag fick veta att jag skulle få lägenheten efter många om och men under mer än ett års tid.



Fotade min pärla Jennifter T när hon spelade innebandy, för en uppgift i skolan.

I övrigt hängde jag en del med klassen, handlade nya grejer till lägenheten på IKEA, och var ute en del.

Mars


Min pingla Ami fyllde år, och vi firade med "möhippa, möhippa!"



Flyttade in alla mina grejer i nya lägenheten. Nu var det på riktigt. Min älskade Pelle var också med mig från början. <3


Den 18 mars var jag med Kajsa på Harry B James, och träffade min älskling för första gången. Helt sjukt att det var så det började, men jag är väldigt, väldigt glad att jag gick ut den kvällen.



Jag hade inflyttningsfest med massa av mina kompisar. Det blev riktigt lyckat och det var knappt så att vi fick plats allihopa i min lilla etta. Det var även första gången Robin träffade många av mina kompisar. Kommer ihåg att jag var så sjukt nervös för det, men det gick bra.





Fixade i ordning i lägenheten.


Min lillebror fyllde 13 år!

I övrigt så pirrade magen varje gång jag fick ett sms från Robin, och vi sågs ganska ofta. Det var så sjukt mysigt den där första perioden. I och för sig känner jag mig nästan lika nykär nu som jag gjorde då.

April


Redigerade mig till mitt aprilskämt. Det ser ju inte precis verkligt ut, men det roliga var att vissa faktiskt gick på det. Min mamma till exempel.


Hängde fortfarande en del på Harry B James.


När Pelle fick flytta hem till mamma igen kände jag mig så ensam i min lägenhet att jag tog med mig Nala hem istället. Hon trivdes den lilla stund hon bodde där, och jag tyckte att det var sjukt mysigt. Dock flyttade hon tillbaka hem till mamma i somras igen, när jag fick en annan sambo...

I övrigt firade jag att jag bodde ensam med att dricka massa cola, vilket jag inte gör längre. Träffade Robin en del också, det kändes bara bättre och bättre för varje gång vi träffades.

Maj


Den 1 maj blev jag och min älskling officiellt pojkvän och flickvän!


Var på studentskiva för snygga Jennifer T!



Var hemma hos mamma och vi gick ut och grillade hela familjen.


Den 18 maj var den värsta dagen i mitt liv. Vi blev tvungna att avliva min fina, fina vovve, som följt med mig i livet sedan jag var 10 år gammal. Han hade grav artros och trots våra försök med smärtstillande så blev det bara värre. Det gör fortfarande ont i hjärtat när jag tänker på det, men det blir lite lättare för varje dag som går, och jag kommer alltid att minnas alla fina stunder som jag haft med min älskade Pelle.





Var på klassresa med min underbara klass. Jag försökte att fokusera på att ha roligt istället för att tänka på det hemska som hänt, och trots att det var svårt så gick det. Min klass är verkligen bäst.

Maj var en väldigt konstig och emotionell månad för mig. Samtidigt som jag hade lyckan över att ha blivit tillsammans med världens bästa kille så hade jag sorgen över att ha förlorat en del av min familj. Det var mycket upp och ner. Jag grät och skrattade i omgångar och kände mig emotionellt instabil. Det var verkligen tur att jag hade stödet från min familj, min pojkvän och mina vänner under den tiden.

Juni


Min fina lillasyster gick ut 9:an!





Jag var på Peace and Love med Kajsa och massa andra. Var inte världens bästa resa, eftersom jag saknade Robin massor och inte var på partyhumör riktigt. Blev en del tårar... Men det var ändå ganska kul.







Jag var i Västervik med Robin och firade Midsommar med hans familj. Det var sjukt härligt, och jag fotade en massa.

I övrigt lämnade jag bloggen åt sidan ett tag. Det blev inte många inlägg, varken i juni eller juli. Mest för att jag inte orkade skriva. Jag ville bara leva lite.

Juli


Jag och Robin hängde en del nere vid Trekanten (sjön i Gröndal).


Jag målade ett självporträtt...


...och de här ögonen.







Åkte till Polen med min familj för att hälsa på min storasysters pojkväns moster och kusiner. Vi hade det riktigt skönt och gjorde massa roliga saker. Bland annat fick vi testa på att rida igen (såå härligt!) och paddlade kajak.

Juli var en trevlig månad som bjöd på en del sol, bad och kreativitet.

Augusti


Åkte in till stan med Alexandra och kollade på Prideparaden. Man såg en del roliga och annorlunda grejer...



Min styvpappa fyllde år och jag målade en tavla till honom.



Jag och min älskling gick upp på ett högt berg i Gröndal, världens utsikt och jättemysigt!

Augusti var även den månad då Robin flyttade in i min lägenhet. Jag är fortfarande så sjukt glad över att få bo med världens bästa och finaste kille.

September


Jag satte upp hyllor som vi köpt på IKEA och någon dag efter så ramlade de två nedersta ner... Haha. Vi fick skruva om de tre översta och nu har vi även ett datorbord därunder.



Var på en liten promenad inne i stan med min fina.


Var i Västervik med Robin igen, och tittade på hans syster och hennes pojkväns hus som de håller på att bygga. Nu är det snart helt färdigt för inflytt!

September var i övrigt en rätt lugn månad. Eftersom det fortfarande var rätt bra väder så kunde man fortfarande bada lite i Trekanten, vilket var riktigt trevligt.

Oktober



Jag fyllde 21 år och fick fallskärmshoppning i present av världens bästa pojkvän. Fattar knappt att jag gjort det fortfarande, men var så sjukt underbart och jag vill bara göra det igen!







Såg Red Hot Chili Peppers i Globen med Robin och hans kompis Fabbe.

I övrigt skaffade jag en ny blogg (den här då alltså...), bokade biljetter till Silverstein den 28 mars (har fortfarande inte hämtat ut biljetterna, haha), redigerade massa bilder och sa upp mig från mitt jobb som kommunikatör, där jag jobbat i ett och ett halvt år.

November







Jag och Robin köpte lite nya saker till lägenheten och fixade till lite.



Målade en tavla till Jennifer T när hon fyllde år. Var sjukt nervös om hon skulle gilla den eller inte, eftersom det är en väldigt personlig grej att göra, men hon blev jätteglad.



Köpte ny mobil!

I november började vi även skriva C-uppsats, jag hade bästa utgången på väldigt länge med världens bästa klass och redigerade massa bilder på blommor.

December













Firade jul hemma hos min fina familj. Bodde där några dagar när Robin var i Västervik.


















Och firade nyår med älskling, Jennifer T och Robins kompis Ville. Vi hade sjukt roligt!

Mitt 2011 var som sagt ett väldigt händelserikt år. Man skulle kunna säga både det bästa och det sämsta året på länge. Bästa året i alla bemärkelser förutom att jag förlorade min bästa vän i hela världen, min fina vovve Pelle som jag kommer att älska hela livet. En sådan sak kan dra ner en hel del. Men trots det har mitt 2011 gett mig så sjukt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0