Sista dagen av detox

Jag har inte skrivit så mycket om min detox den här gången, vet inte riktigt varför men känns som att det på nåt sätt kanske skulle gå bättre om jag inte gjorde det. Och det har ju faktiskt gått bra. Nu har det gått tre veckor sen jag började, och idag är sista dagen. De här två sista veckorna har inte varit så svåra, eftersom jag ändå fått äta riktig mat och frukt och så. Första veckan var absolut jobbigast. Jag kör en liten sammanfattning av det hela:

Vecka 1:

Under vecka 1 drack jag 3 proteinshakes om dagen och fick äta hur mycket grönsaker ovan jord (jag åt sallad, gurka och tomat eftersom det är det jag gillar...) och hur mycket bär jag ville. Det gick bra i början, men efter ett tag blev jag sjukt trött på bär och ännu tröttare på proteinshakes. Jag mådde riktigt dåligt på fredagen, då jag hade dunkande huvudvärk och blev tvungen att ta en värktablett. Därför började jag med lite kyckling redan på lördagen. Jag gick ut på promenader varje dag, 45 minuter minst. Efter vecka 1 började jag se en del resultat på kroppen.

Vecka 2:

Nu fick jag börja äta kyckling (dock började jag ju med det tidigare), fisk, ägg, frukt och nötter. De enda frukter jag inte fick äta var banan, vindruvor, päron och melon. Det var väldigt enkelt hela veckan, då jag tyckte att det var så himla gott att få äta lite andra saker. Älskar verkligen kyckling, så det åt jag varje dag. Det blev ingen fisk... Jag fick smak för mango och ananas. Jag tränade tre gånger den veckan, och gick på promenader lite då och då, men inte varje dag.

Vecka 3:

Inte så stor skillnad från vecka 2, men nu fick jag även börja äta lite bulgur, så då gjorde jag kycklinggryta en hel del... Började även äta lite laktosfri gräddfil och creme fraiche, dock väldigt lite. Nu i helgen har det blivit lite annat också, som jag egentligen inte skulle ha börjat med än. Jag har ätit lite kesella och mörk choklad, för att jag kände att min diet börjat bli för tråkig och ensidig. Jag har ätit massa frukt, mest mango och ananas... Jag tränade tisdag, onsdag, torsdag och fredag, och har under helgen känt ett stort drag till att få gå till gymmet och träna igen. Dock har jag tagit det lugnt i helgen.

Om man tittar på de resultat jag har sett så har det skett en rätt så stor förändring. När jag vägde mig hos mamma i söndags (för en vecka sen då...) så hade jag gått ner ungefär 6 kilo. Eftersom jag inte vet exakt vad jag vägde innan så kan jag bara gissa, men jag hade ätit ganska onyttigt under en längre tid innan detoxen. Jag känner fortfarande sug efter godis och annat gott, men jag vet ändå att jag kan byta ut dessa mot andra nyttigare saker, och jag vet att jag kommer att fortsätta att leva nyttigare efter detoxen.

Jag har "fuskat" lite, när vi har haft halv sju hos mig på torsdagar. Annars har jag följt min diet så bra det gått och det har funkat bra. Dock känner jag väl att jag kanske inte fått de resultat jag ville vad det gäller sötsuget, och jag vet inte om jag skulle göra om allt igen. Men jag är ändå nöjd med de resultat jag ser på min kropp, och jag känner en vilja att fortsätta leva hälsosamt och fortsätta träna flera gånger i veckan, så på så sätt har det ändå varit värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0