All by myself

Nu har min älskling åkt till Västervik och jag är heeelt ensam hemma. Började nästan gråta när jag lämnade honom vid bussen... Han ska ju liksom bara vara borta i några dagar, kommer hem på måndag kväll igen, så man känner sig astöntig som blir så ledsen, men jag kan inte hjälpa det. Helt sjukt hur man kan bli beroende av en person.

Känns lite bättre nu i alla fall, köpte med mig lite godis hem och sitter och mumsar för det framför tv:n. Om en kvart är det halv åtta hos mig och sen tänkte jag kolla på film. Tanken var egentligen att jag skulle åka hem till mamma ikväll och bosätta mig där över jul, men jag har så himla mycket grejer som jag måste ha med mig (julklappar, mat, dator, kläder, m.m...) och jag orkar inte behöva släpa på allt det själv, byta från tvärbanan till tunnelbanan och sen gå hela vägen från tunnelbanan. Haha. Så jag väntar med det till imorn, då kan jag ta en buss som går direkt från mig och hem till mamma, nästintill dörr till dörr.

Det enda jobbiga nu kommer bli att sova själv. Har sjukt svårt för det i den här lägenheten. Hör saker ifrån köket hela tiden och får för mig saker. Men det ska nog gå bra ändå.

Och juste, vi hade ju lilla julafton här hemma igår. Var sjukt mysigt. Vi åt lite julmat, drack julmust och sen bytte vi julklappar. Jag gav Robin lite kläder, en plånbok, ett whiskyglas med julkarameller i och en tavla jag målat till honom. Det är ett Dextermotiv, kan fota och lägga upp en bild på den sen. Jag fick en ritplatta av honom. Så sjukt bra! Satt och lekte med den igår kväll, kommer typ sitta med den hela julen. Hihi. Så glaaad!

Den här är det:


Den har både pen- och touchfunktion, så man antingen kan använda pennan eller fingrarna, och man kan använda den till sjukt mycket. Man kan ladda ner massa olika applikationer till den också. Jag kommer såklart mest sitta med den i photoshop och redigera bilder, rita och illustrera, men det är ju kul att testa nya saker också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0