Konstigaste drömmen

Det är vanligt att jag drömmer väldigt konstiga drömmar, men inatt var det sååå konstigt, och jag kommer ihåg nästan allt!

Det började med att jag och Jessica L var inne i stan (och tydligen låg Grönda Lund där också). Jag tror att vi gick runt och letade efter julklappar, och sen ville Jessica gå på Gröna Lund, vilket vi gjorde en liten stund typ fast vi inte riktigt gick in (???). Vi åkte nån karusell eller nåt... (Okej, den här första delen kommer jag inte ihåg helt för det hände så mycket efteråt, men i alla fall...) Vi gick in på nån affär eller nåt, och av någon anledning hängde vi av oss massa kläder vid ingången. Sen kom Robin och jag skulle åka med honom hem, men jag hade bråttom när vi skulle gå så jag glömde mina kläder och helt plötsligt hade jag inget annat än en t-shirt på mig (jag var seriöst helt naken under...)

Jag och Robin gick till en tunnelbanestation, och på vägen skulle han visa upp en skjorta han köpt, då sa jag bara "Jag behöver den där!" och satte på mig den för att dölja lite mer av mig själv. Sen gick vi vidare, och på vägen stötte vi på massa nakna personer (???) som typ flydde ifrån någonting och hade jättebråttom. Jag själv hade väldigt svårt för att jag inte hade mina kläder och kände mig sjukt osäker. Sen när vi ska gå på tunnelbanan försöker jag komma på en anledning till att springa tillbaka och hämta mina kläder, så jag säger till Robin "Vi måste gå av, jag måste ha min väska!", då ligger tydligen väskan på perrongen (???) och Robin bara springer ut och hämtar den och sen springer han in igen. Då hoppar jag av och säger "Nej, jag måste av, jag måste hämta mina kläder." Robin verkar inte vilja gå, så då säger jag "Jag går nu i alla fall..." och börjar gå. Efter ett tag märker jag att han följer efter mig och tillslut hinner han ikapp.

Vi går och hämtar mina kläder som jag sätter på mig så jag är bekväm igen, men istället för att då åka hem igen så går vi vidare och letar julklappar (???). Även vi funderade på att gå in på gröna lund, men bestämmer oss för att inte göra det. Istället går vi runt i olika butiker och letar grejer. Jag hittar något till mamma (men kommer inte ihåg vad det var nu...) och så ska jag hitta nåt till lillebror.

Vi är i en butik som har typ allt, barbiedockor, serietidningar, filmer och massa annat. Jag kommer på att det kanske vore kul att köpa en serietidning till min lillebror, och hittar en som jag tycker verkar bra. Väl i kassan får jag dock reda på att det är en film men vill köpa den ändå. Priset jag skulle betala var typ 900 kronor. Då säger jag till kassörskan "Jag kanske kunde betala med tofsar..." varpå hon ser väldigt generad ut och säger något i stil med "Jaså, du tänker så..." Så räcker jag fram två tofsar som låg i min plånbok (???) och sen står hon och väntar på nåt mer, och då räcker jag fram en hundralapp till, och då tar hon glatt emot det och jag har tydligen betalat allt (?????). När vi går därifrån skämtar jag och Robin om hur sjukt det är att jag lyckades betala 800 kronor i tofsar...

Väl på väg tillbaka (vi orkade inte leta efter fler juklappar) kommer vi på att julafton faktiskt redan har varit (???) och att det var tur att jag bara hann köpa nåt till mamma och lillebror, eftersom det är de som fyller år snarast (mamma fyllde år igår och lillebror fyller år i mars)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0