Nattens konstiga

Snart känns det som att konstiga drömmar skulle kunna bli en egen kategori här i bloggen, men jag drömmer bara så himla mycket konstiga saker och känner att jag måste skriva ner dem så att jag kan titta tillbaka sen och skratta lite. Nattens var en blandning av massa konstiga saker...

Det började med att jag typ var mitt på en gata i New York. Det jag kommer ihåg av den här delen var att det hade skett ett mord, att någon person blivit styckad och att polisen försökte hitta alla delarna. Jag satt på marken (???) och hade hittat någon mp3 som låg där. Jag tog den, och då såg en liten kille mig och sa att han skulle gå och skvallra för polisen. Då la jag ifrån mig mp3n och typ gömde den för att de inte skulle hitta den på mig (???). Sen kommer jag bara ihåg att jag på nåt sätt hade någonting att göra med det här mordet, och att jag hjälpte någon kille att gömma vissa likdelar som han hade i en påse typ (???)... Vi gick ner till nån källare, och så gömde vi dem där.

Sen skiftar drömmen lite. Jag är med Robin (tror jag, har inte så mycket minne av detta heller...) och vi ska åka upp för en hiss för att komma till rätt plan, där vi bor. Tror att det är något hotell av något slag. Av någon anledning åker aldrig hissen rätt, och vi lyckas alltid hamna nägon annanstans. Helt plötsligt är jag inte med Robin längre, utan med två tjejer jag inte känner. Vi åker fortfarande hiss och ska upp till rätt plan, men hamnar fel hela tiden.

Vi hamnar på ett plan under det vi ska till, och där träffar vi en kvinna som blir alldeles ursinnig av att vi är där. "Vad gör ni här?! Ni får inte vara här!" Skriker hon medan hon tittar sig om för att se om folk har sett oss. Hon vill att vi ska gå därifrån. "Ni kan inte vara här!" skriker hon. Vi blir rädda och försöker hitta en väg upp till vårt plan, men vart vi än går kommer vi tillbaka till samma ställe. Vi hittar en trappuppgång och tänker gå upp, men ner kommer en man och då är det tydligen farligt för oss att vara där (???). Ingen får veta att vi är på det planet. Vi hittar en hiss, och trycker på plan E, dit vi tydligen ska. Men hamnar, än en gång, på samma ställe. Kvinnan ser oss, hon försöker få oss att försvinna därifrån. Jag kommer inte exakt ihåg vad hon sa, men hon var i alla fall väldigt läskig. Vi förstår dock inte varför vi inte får vara på det planet.

Tillslut, efter att vi har sprungit omkring och letat efter en väg ut och gömt oss för kvinnan ett väldigt långt tag så stöter vi på henne igen. Vi frågar henne varför vi inte får vara där. Hon svarar något i stil med "Ni vill inte vara här..." och vi förstår fortfarande inte riktigt varför. Men eftersom vi inte kan komma därifrån så utmanar vi ödet och sätter oss och äter med alla andra på det planet (???). Det är tydligt att det är ett hotell av något slag. Vi är kvar på hotellet i några dagar, men exakt vad vi gör minns jag inte. Jag minns bara vad som händer i slutet.

Jag går upp till mitt rum på hotellet (???) och sätter mig vid min dator för att kolla hur mycket pengar jag har på mitt konto. Varför har jag ingen aning om. När jag kommer in på internetbanken ser jag att mitt saldo bara är 99 kronor, när jag är helt säker på att jag hade över 2000 kronor sist jag kollade. Jag tittar på kontoutdraget och ser att det har dragits flera hundra kronor varje natt vi har spenderat på hotellet. Jag blir helt vansinnig och springer ner till mina två vänner (varav den ena nu har blivit en kille...) och säger att jag ska därifrån. De förstår inte varför jag vill åka och jag säger något i stil med "jag har inte råd med det här! bara för att ni har föräldrar som betalar för er hela tiden betyder det inte att jag har det!" och sedan springer jag mot en buss med en enorm klocka på (för att man ska veta när den går???). Jag hoppar in i bussen, och efter ett tag hoppar mina två vänner också på, och vi är äntligen påväg ifrån helveteshotellet.

Asså, bilderna är så mycket tydligare i mitt huvud, men när man ska skriva ner allting märker man att det är massa information som fattas, så då blir det lite konstigt. Men i alla fall, en väldigt obehaglig och konstig dröm. Väldigt utförlig dock... Fattar verkligen inte vart jag får allt ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0