Efter tredje dagen

Idag är min tredje dag av detox... Det går väl fortfarande rätt bra. Förutom att jag ångrar mig lite ibland. Känns ju halvkul såhär nära jul att man inte kan gå och mumsa på julmust och lussebullar hela dagarna.

Har inte druckit lika många proteinshakes som min "plan" säger att jag ska göra. Igår blev det faktiskt bara en och idag blev det två. Förutom det äter jag lite hallon eller grönsaker när jag blir sugen. Jag äter när jag känner mig hungrig, vilket faktiskt inte är så ofta, konstigt nog. Innan detoxen var jag hungrig typ hela tiden. Har nog krympt magsäcken lite de senaste dagarna.

Jag funderar på att inte köra lika hårt på detoxen som det var tänkt från början. Jag har faktiskt redan busat lite med honung och kyckling. I väldigt, väldigt små mängder då alltså. Jag har haft honung i téet ibland (eftersom jag haft ont i halsen), och äter pyttelite på en sked då och då. När Robin gjorde thai igår så snatchade jag tre små bitar kyckling. Jag vill såklart köra på så gott jag kan nu första veckan, eftersom jag vill se resultat, men i helgen kanske jag släpper lite på reglerna och äter en lussebulle eller två. Jag gör ju faktiskt det här för min skull och ingen annans, och då kan jag ändra på reglerna hur mycket jag vill om jag känner för det.

Sen får vi se hur det gått efter första veckan, vad jag tycker om mitt resultat och så hittills, och då kan jag bestämma mig för hur jag ska göra resterande veckor. Tanken är ju att de här veckorna ska få mig att bli hälsosammare i allmänhet, inte äta godis och onyttig mat lika ofta, och inte äta lika stora portioner. Sen tränar jag ju regelbundet, och på så sätt kommer ju min kropp fortsätta bli friskare även efter detoxveckorna.

I övrigt känner jag mig mycket friskare idag, och hoppas att det håller i sig. Imorgon ska jag antagligen till KB och jobba med C-uppgiften (var där idag och hann koda klart en tidning till), sen ska jag jobba. Skönt att komma igång igen i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0