Efter första dagen

Hallå hallå!
Idag är andra dagen på min detoxkur. Jag tycker att det går rätt bra hittills. Jag har inte känt av så mycket hunger, eftersom jag har ätit ganska ofta. Igår drack jag 2 proteinshakes (egentligen ska man dricka 3, men eftersom jag vaknade så pass sent så blev det närmare lunchdags på morgonen), åt en liten tallrik med sallad, gurka och tomat, en kopp egengjord buljong (det blev väldigt starkt, haha, hade i massa chili och grejer...), och sen åt jag också cirka en halv skål med hallon. Sammanlagt drack jag nog 6 eller 7 koppar te och massa vatten också, så jag fick ju gå och kissa var tionde minut ungefär, haha. Jag gick ut på en halvtimmes promenad också, vilket kändes bra. Bara under kvällen kände jag mig riktigt sugen på riktig mat, när man ser massa reklam om mat på tv och Robin också sitter och äter. Men annars var det rätt lugnt.

Idag har jag hunnit med 2 koppar te och en proteinshake hittills. Blev en sen morgon idag också, eftersom både jag och älskling är sjuka nu. Vi är i alla fall hemma tillsammans idag, så jag slipper sitta ensam hela dagen.

Jag känner verkligen av nu hur pass långt mitt sockerberoende har gått, då jag tänkte på godis och sötsaker flera gånger igår, och då har det ändå bara gått en dag. Jag sitter liksom och är arg på mig själv för att jag detoxar, när jag egentligen kunde sitta och äta massa goda saker, och tänker på hur jag inte kommer kunna äta ute på tre veckor. Det känns ju inte helt okej, och förhoppningsvis får jag bort den känslan efter de här veckorna.

I övrigt kommer jag att vara hemma antagligen hela dagen och försöka bli frisk. Ska sitta i PASW och försöka få fram lite statistik för vår C-uppsats, eller i alla fall se ungefär vad vi kommer kunna få fram i slutet. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0