Att detoxa eller att inte detoxa, det är frågan...

Åååh nu blev jag fundersam... Pratade med syrran i telefon nyss, och hon sa att jag inte borde äta honung under detoxen, eller annat som innehåller socker. Jag kommer antagligen inte kunna se samma resultat efteråt då, eftersom socker binder fett. Jag har ju själv ingen aning om hur allt det där funkar. Och eftersom jag inte ens kan äta lite honung då och då så kommer jag ju knappast kunna äta någonting annat gott om jag känner för det i helgen eller så. Börjar verkligen ångra att jag började med detoxen nu innan jul.

Jag vill verkligen göra det, men känns så himla surt att avstå ifrån lussebullar, pepparkakor, julmust och allt annat gott som man äter innan jul... Visst, jag kommer ju inte fortsätta med detoxen till julafton, men jag kan ju inte heller äta massa gott då, för då kommer ju hela detoxen vara bortkastad.

Det jag funderar över är om jag ska chilla lite med detoxen till efter jul, när man har fått nog av lussebullar, pepparkakor, julmust och julmat. Det känns som att jag skulle kunna göra det mer helhjärtat då än vad jag gör nu.

Det kan vara så att det är sockersuget som talar nu i och för sig, eftersom det är jobbigast de första dagarna, men det känns ändå inte som att jag vill det här just nu. Jag ville det verkligen innan, men nu kommer jag på hur jobbigt det är just i den här stunden... Jag får fundera lite till. Ska nog försöka klara mig veckan ut i alla fall, och sen får vi se vad jag bestämmer mig för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0