Ännu mer konstiga drömmar

Jag slutar aldrig att förvånas över mig själv och min nattliga fantasi... Jg drömmer bara massa konstiga drömmar hela tiden.

Inatt drömde jag bland annat att jag var på lagerhaus för att köpa en del av en julklapp, och när jag skulle betala så sa han i kassan att jag var deras "piratbesökare" och att jag hade chansen att vinna massa pengar. Dock fick jag inte spela om dem själv, utan det skulle två pojkar som stod bakom mig i kassan göra, och om de lyckades så skulle jag och de dela på vinstpengarna.

Helt plötsligt var jag hemma (hos mamma av någon anledning) och såg spänt på tv:n hur de skulle tävla. De skulle dra någon slags lapp (eller nåt sånt, kommer inte ihåg riktigt...) och lyckades få rätt. De vann 3 miljoner, och jag räknade på nåt konstigt sätt ut att jag skulle få 50 000 av de miljonerna (vilket var lite konstigt med tanke på att det var jag som skulle tävlat från början... i alla fall...) Jag väntade och väntade spänt på att någon skulle komma till dörren och  ge mig min vinst. Tillslut kom en man och gav mig en massa lappar med nummer på. På nåt sätt skulle jag nu igen kunna tävla om att faktiskt få mina vinstpengar, jag förstod dock inte riktigt hur.

Sen blev min lillasyster skitarg på att jag vunnit, och satt och skrek på mig. Jag började gråta och sa: "Det var ju till och med för att köpa en sak till din present som jag gick till lagerhaus till att börja med!" Alla blev sura på mig, Robin sa att han inte gillade spel typ. I alla fall slutade det med att vi satt och bråkade vid matbordet samtidigt som vi försökte ta reda på hur jag egentligen skulle få mina pengar.

En annan sak jag drömde, igår natt någon gång, var att jag än en gång bodde hemma hos mamma igen, och gick runt i lägenheten. Helt plötsligt hittade jag en liten kattunge (som såg ut precis som en mindre version av vår katt Simba) på en stol. Jag gick runt och hittade två till. Så tog jag dem i händerna och då var de helt plötligt marsvinsungar. Jag gick fram till mamma för att visa dem, och sa: "Titta mamma, Simba och Nala har fått ungar!" Då sa mamma argt: "Ja, det är bara för att du har lämnat balkongdörren öppen..." "Jag har inte ens varit ute på balkongen." svarade jag lika argt tillbaka och sen var drömmen slut. Haha.

Asså, det är helt galet vad jag drömmer roliga grejer. Och att jag kommer ihåg så pass mycket efteråt också. Får hålla igång det här och skriva ner alla. Så jag kan leta upp dem sen och skratta lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0