Sånt som händer nuförtiden

Jag skriver ju som bekant mest för mig själv när jag skriver, och eftersom jag inte gjort det på ett tag så tänkte jag uppdatera framtids-jag på typ vad som händer i livet just nu.

När man är i ett stadigt förhållande och har jobbat på samma ställe en längre period tycks livet bara rulla på i samma takt hela tiden. Visst, saker händer, man träffar nya människor och hittar på nya saker, men man hinner liksom inte reflektera över det på samma sätt längre.

Men i alla fall, en liten uppdatering då. Jag och älsklingen mår bra (förutom just nu, då vi ju varit sjuka i omgångar och jag fortfarande är sjuk...), vi bor i en lägenhet i Hässelby Strand som jag inte ens tror att jag skrivit om här, trots att vi bott här sen februari. Det är en jättefin tvåa som vi hyr i andrahand, förhoppningsvis ett tag till, länge om vi får hoppas riktigt mycket, för vi trivs jättebra.

Jag jobbar kvar på Zodiak där jag jobbat som loggare sen i oktober, nytt för i höst är dock att jag kommer gå över till klippass nu om två veckor ungefär. Känns så himla roligt, bra, spännande och samtidigt lite läskigt.

Jag umgås mycket med mina nya vänner från jobbet, alla är så härliga och underbara, vi hade sangriakväll hemma hos mig i lördags, dock blev vi bara tre till slut, men vi gjorde det bästa av saken.

För övrigt umgås vi med min familj nästan varje vecka och med Robins familj så mycket det bara går, vilket ju är lite svårare då de bor i Västervik och Göteborg, men vi var i Göteborg förrförra (?) helgen. För typ en månad sen (den 17 augusti) gifte sig Robins bror och hennes pojkvän (man nu då), och jag och Robin fotade. Det var ett helt underbart bröllop. Två helger efter hjälpte jag, Ammi, Mina och Maia till på Elias bröllop, det var också så himla fint.

Ja, det finns ju mycket att berätta när man tänker efter, men det får väl räcka sådär så länge. Vill ju egentligen bli bättre på att lägga upp bilder och så här också, men hittar inte mycket tid till att redigera bilder längre, förutom nu när jag är ledig två veckor, och då måste vi fixa med allt från bröllopet och så... Så vi får se. Kanske kommer det upp nåt mer här snart.

Till dess, live well and prosper, som Sheldon skulle sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0