These last two months

Okej, tydligen var det två månader sedan jag skrev här sist (förutom förra inlägget då). Lite konstigt, med tanke på att jag suttit hemma väldigt mycket under den här tiden.
 
När jag skrev senast hade jag fått njursten i Västervik och precis kommit hem. Efter det var jag säng/soffliggande i nästan två veckor. Väldigt roligt. NOT. Jag kunde gå tillbaka till sommarjobbet igen efter de två veckorna i alla fall och hade väl cirka två veckor kvar då. Nu är stenen officiellt borta (fick brevet från sjukhuset förra veckan) och jag mår bra igen. Det har jag ju gjort ett tag nu.
 
På jobbfronten så ser det ut så att jag fick sluta på sommarjobbet efter sommaren, vilket inte låter så konstigt, men med tanke på att jag trodde att det fanns stor chans för mig att fortsätta till hösten så blev det lite jobbigt ett tag ändå. Alla i mitt "team" ville ha kvar mig, men eftersom det är de högsta cheferna som bestämmer så blev det inte så... Så nu har jag varit arbetslös i typ en månad, lite mer, och börjar på ett nytt jobb nästa vecka! Är såå glad för det, för det är någonting jag verkligen vill göra och som förhoppningsvis kan leda mig på den väg jag vill.
 
Jobbet jag har fått är som loggare på Zodiak Media, och även om lönen är väldigt, väldigt mycket lägre än de flesta så ser jag sjukt mycket fram emot att få börja. Förhoppningsvis kommer jag att kunna utvecklas genom det och få fler jobb inom produktion efter det här jobbet, och då är det värt det. Jobbet pågår från nästa vecka och fram till jul, om inget oförutsett händer. En sak till som är roligt med detta är att min vän Tina från skolan jobbar i samma lokaler. Luncha, yay!
 
Annars då? Jag skriver på min bok när jag har tid och lust. Borde ha spenderat mer tid på det när jag haft tid, men har inte riktigt haft inspirationen hela tiden. Har dock kommit långt, och ska fortsätta skriva så mycket jag bara orkar den här sista veckan av "ledighet". Här hemma är det lika trångt som vanligt, tur att jag och min älskling tycker om att vara nära varandra... Haha. Vi har möblerat om lite och det är fint här. Om jag får tummen ur kanske jag lägger upp några bilder. Nån gång.
 
Vad mer... Just det, numera har jag och Robin varsin likadan systemkamera och varsitt teleobjektiv. Det har blivit mycket bilder som jag inte tagit mig tid till att lägga upp. Kanske blir sånt nån gång också. Meeen, det är väl typ det som händer just nu. Och juste, jag fyller år om två veckor och har ingen aning om vad jag ska önska mig... Det är väl det.
 
Nu när jag har hittat tillbaka hit kan det hända att det blir fler inlägg snart. Det kan hända att jag glömmer bort också, det får vi se. Aaaaja, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0