Canon EOS 1100D


Den här snyggingen klickade jag och älskling nyss hem från Netonnet! Sååå najs! Jag har ju en Canon EOS 400D, men den har jag haft i två och ett halvt år, och redan då var den begagnad, så den börjar bli lite trött. Den funkar ju fortfarande bra, men inte lika bra som i början och jag har länge velat ha en ny kamera med lite nya funktioner. Och eftersom Robin också gillar att fota så bestämde vi oss att köpa en kamera tillsammans. Och när vi har den så kan jag "ge" min gamla kamera till min lillasyster (kommer att låna den om jag behöver), vilket också känns bra eftersom hon också är intresserad av foto.

Den här, Canon EOS 1100D, har som största skillnad mot min kamera också HD-filmning, och har ett ISO på upp till 6400, vilket är en stor skillnad från min kamera som endast kommer upp till 1600. Det betyder helt enkelt att man kan fota i mörkare miljöer utan att behöva sänka slutartiden en massa och riskera att få suddiga bilder.

Vi kommer att få hem den om 3-5 dagar och då ska jag leka minsann! Fotoglädjen kommer definitivt att komma tillbaka. Åååh jag ser fram emot att få hålla vår nya, fina kamera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0