Praktiken


Har helt glömt att skriva nåt om att jag faktiskt har börjat min praktik nu. Det här är liksom det sista momentet i hela programmet Journalistik och Multimedia som jag gått nu i snart tre år på Södertörns högskola. Känns helt sjukt att vi snart är helt klara...

Men det jag skulle skriva om nu var alltså praktiken. Jag praktiserar på MTG:s radiowebb. För er som inte fattar vad det betyder innebär det att jag kommer att jobba med att uppdatera ett antal olika radiostationers webbsidor. Närmare bestämt Lugna favoriter, Radio1, Rix FM, NRJ och Bandit. En salig blandning av allt roligt typ. Som det ser ut nu kommer jag till en början främst att jobba med Lugna favoriter och försöka utveckla den webbsidan så mycket jag kan. Mycket självgående arbete är det.

Eftersom jag började praktiken igår så vet jag fortfarande inte exakt hur allt fungerar eller vad jag kommer att syssla mest med i slutändan, men jag har i alla fall kommit in lite i hur det fungerar på redaktionen. Det var lite av en chock för mig när jag kom dit igår. Helt plötsligt är man omringad av folk man sett på tv och på nätet, och det var både coolt och konstigt och helt normalt... Nu har jag väl... nästan vant mig i alla fall. Men det kommer ju nya småkändisar hela tiden, så jag lär chockas några gånger till innan jag vänjer mig helt. Haha.

Slängde nyss en titt på tv:n i bakgrunden och såg att det var Erik och Mackan... Som var 5 meter ifrån mig igår. Asså, haha. Jag tänker liksom inte så mycket på det när jag väl är där, men sen när man kommer hem och ser folk på tv så slår det en igen. Aja, kul är det i alla fall!

Åh, det blir världens längsta text nu som vanligt, men jag har så mycket att berätta! Mycket mer än det jag skrivit hittills också, men det kanske får vänta. Jag hoppas i alla fall att jag kommer igång med lite mer konkreta arbetsuppgifter imorn. Vill bara göra, göra, göra! Och lära mig! Så himla kul! Jag kommer troligtvis skriva mer om praktiken i framtiden, då den löper på ända till sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0