Konstiga drömmar

På senare tid har jag börjat drömma massor efter att Robin gått till jobbet och jag somnat om igen. Massor av konstiga saker. Oftast kommer jag ihåg fragment av drömmarna, eller större delar, men ibland kommer jag ihåg allt när jag vaknar. Och det gjorde jag idag.

Jag drömde att jag var hemma i lägenheten, och gick in i köket. Där micron står just nu inne i köket stod istället en fågelbur med massa undulater i. Fågelburen hade en filt över sig, så det var därför jag inte märkt den tidigare tänkte jag. Den var liksom gömd. Och eftersom lägenheten tidigare var min storasysters så förstod jag att hon lämnat dem där när hon flyttat. De såg väldigt trötta ut, nästan halvsov, och jag tänkte att jag måste mata dem (de hade ju faktiskt varit utan mat i typ ett år...) Helt plötsligt hade jag en katt här också, och tänkte därför ge fåglarna kattens torrfoder eftersom det var den enda djurmaten jag hade.

Jag blev glad över att ha fåglar, och ställde buren med dem inne i vardagsrummet istället. Fåglarna piggnade till och började sjunga för att de blev glada över att få se lite annat. Då knackade det på dörren. Robin öppnade och en arg gammal man (som faktiskt bor i trapphuset, men inte är särskilt arg egentligen vad jag vet) kom in. "Jag hörde fågelkvitter" sa han. "Det är inte tillåtet att ha fåglar i huset". Jag fick panik och smet förbi gubben för att ta in buren i köket igen. Gubben ville in i lägenheten och leta efter fåglarna. Robin lyckades hålla honom undan och jag stoppade fåglarna i en stekpanna (?) och la något slags lock på och gömde dem där stekpannorna brukar stå.

Jag försäkrade gubben om att här inte fanns några fåglar och att han måste hört fel, och tillslut gick han därifrån. Då stoppade jag tillbaka fåglarna i buren och ställde tillbaka den på samma ställe som jag hittade den, under filten.

Och just det. Under hela den här tiden stod jag också och sminkade mig inför någon karnelval som min vän Jennifer S hade bjudit mig på. Jag sminkade mig, tog bort det och sminkade om för att det inte blev bra, samtidigt som jag stressade med fåglarna.

Okej, det där blev extremt långt, men asså... Fattar inte hur sjuk i huvudet man kan vara? Jag drömmer alltid såna konstiga saker typ. Igår drömde jag till exempel att jag och några gamla vänner var med i nåt slags tortyr-hus (typ som i Saw-filmerna) och att man skulle utföra uppdrag för att överleva. Jag fick äta några konstiga taggar (?) och lyckades överleva och må bra trots att man inte borde det. Min gamla högstadielärare var "ledaren" som fick oss att göra uppdragen. Haha, helt stört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0