Det nya i lägenheten

Har ju skrivit innan att jag skulle lägga upp bilder på det vi har ändrat i lägenheten hittills. Det är inte jättemycket, men särskilt i köket blev det en stor skillnad från hur det såg ut innan. Dock har jag inga före-bilder, eftersom jag helt enkelt inte tänkte på det. Men i alla fall. Såhär ser det ut nu:

I köket:

Det vi har gjort är att vi har satt upp tre stycken skenor med hängen, där vi hängt upp kastruller, stekpannor och lite andra köksredskap för att få mer plats över.

Kastrullerna och stekpannorna på väggen.

Sen köpte vi några burkar och så som vi fyllde med mjöl, socker, spaghetti, makaroner, havre, müsli, olja och soya, för att bli av med lite grejer i skafferiet och för att det är fint och praktiskt att ha framme.

En liten växt. Jag kallar den Shrek.

I vardagsrummet:

Köpte nya, lila gardiner och gardinstång, där det tidigare satt en brun rullgardin.

Och även en lila lampa. Den vita som satt där innan sitter nu i hallen.

Satte upp en hylla med nya lila ljushållare på (märks ett tema möjligtvis?). Vi har även en till hylla som vi ska sätta upp på väggen mitt emot.

Vi är inte helt klara med allt vi vill göra om med lägenheten än. Vi har köpt tyger som vi ska sy till och sen sätta upp i köket (vi har andra tyger där nu som vi ska byta ut). Sen vill vi också köpa lite grejer till toaletten, och några fler småsaker. Känns i alla fall mycket finare och fräschare nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0