Längtar till julen

Jag längtar så till julafton! Det är min absoluta favorithögtid. Nu är det bara två veckor kvar, jag förstår knappt hur tiden går så fort. Jag hoppas att det hinner komma lite snö till den tjugofjärde också, annars är det inte riktigt samma sak. 



Det ska bli så mysigt att få hänga med min fina familj, öppna klappar, äta julmat och titta på Kalle Anka. Det enda som kommer fattas på min julafton är min älskling, som ska åka till sin familj i Västervik över julen. Dessutom kommer det inte riktigt bli samma sak nu när Pelle är borta. Det känns fortfarande så konstigt att han inte finns mer, och julen var också hans favorithögtid. Han fick julklappar som han öppnade själv med tänderna, och fick äta lite av mammas goda köttbullar. De senaste åren har det också varit så att min enda anledning till att bli glad över snön har varit för att Pelle älskade det så mycket. Själv hade jag tröttnat lite, men att se hur han rullade runt där i snön, så lycklig som en hund bara kan bli, var ovärdeligt.



Det här året längtar jag till snön. Snön, julen, maten, klapparna. Så himla mycket. Även om det inte blir samma sak. Jag ska rulla i snön för dig. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0